הנשיא הרוסי פוטין מבקר בסעודיה לראשונה מזה 12 שנה...עם מתנה מפתיעה למלך סלמאן

רוני שלום ערביק מדיה

מאת רוני שלום
רוני שלום הוא מנהל ביה"ס חיכמה וקבוצת ערביק מדיה, יועץ, חוקר ומרצה בתחומי השפה הערבית ותרבויות המזרח התיכון. ליצירת קשר: roni@arabicmedia.co.il | 03-658-3323

על רקע יחסיה המתוחים של סעודיה עם איראן במפרץ מחד ויחסיה המתוחים של רוסיה עם איראן בגזרה הסורית מאידך ורצף האירועים הבלתי פוסק במזרח התיכון הדינמי, מגיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לממלכה הסעודית לביקור מיוחד.  זהו כמובן, איננו סתם ביקור נימוסים, אלא ביקור הקוטע 12 שנה אשר חלפו מאז ביקורו האחרון של הנשיא הרוסי בריאד.

הביקור הזה עוד יספק לנו כותרות והשלכות רבות בכל הנוגע לאירועים בסוריה, במפרץ ועד להשקעות סעודיות כספיות ברוסיה אך לעת עתה נסתפק  בהצהרה הרוסית הלקונית לפיה: "הנשיא פוטין הגיע לסעודיה בכדי לדון עם המלך סלמאן ועם יורש העצר בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ובצפון אפריקה ובכדי לקדם שיתופי פעולה טכנולוגיים וצבאיים".

עם הגעתם העניקו הרוסים למלך הסעודי מתנה אקזוטית במיוחד בדמות בז ארקטי נדיר ויפהפה למראה ממחוזותיה הצפון מזרחיים של רוסיה ואשר זכה לשם "אלפא". נציין כי אילוף וסחר בבזים בסעודיה ובמזרח התיכון בכלל נחשב לספורט יוקרתי, כאשר מחירו של בז יכול להגיע למאות אלפי דולרים ויותר מכך.