כשמתלוננים לפוליטיקאי עיראקי על השחיתות במדינה הוא אומר: "אשחרר את פלסטין ואתקוף את ישראל"

רוני שלום ערביק מדיה

מאת רוני שלום
רוני שלום הוא מנהל ביה"ס חיכמה וקבוצת ערביק מדיה. יועץ, חוקר ומרצה בתחומי השפה הערבית ותרבויות המזרח התיכון. ליצירת קשר: roni@arabicmedia.co.il | 03-658-3323

"אלתר'ייר" (השינוי)

אלכס וארקיס, הפוליטיקאי העיראקי  התראיין לתחנת הטלוויזיה העיראקית בעלת השם האירוני משהו  "אלתר'ייר" (השינוי) הפועלת מירדן חושף בפנינו זווית שלא הייתה פופולרית במחוזותינו לפני תקופה לא קצרה והיא הסרת המסיכות מפניהם של אוהדי הסוגייה הפלסטינית למיניהם.

ישראל היא "מקור הבעיות במזרח התיכון"

לאחר שנים בהן לא הפסקנו לשמוע מכלי תקשורת ישראלים וערביים כאחד כי ישראל היא "מקור הבעיות במזרח התיכון", אנחנו שומעים יותר ויותר, ומתוך המדינות הערביות, את העובדה כי שימורו של "הסכסוך" שימש (ועודנו משמש) כלי משחק בידי הצדדים השונים בסכסוכים הפנימיים במדינות הערביות והאסלאמיות.

וארקיס אשר שימש עד לא מזמן כיועץ לביטחון לאומי בפרלמנט העיראקי הוא נוצרי ממוצא ארמני, לדבריו הוא עזב את תפקידו לאחר שסבל מהטרדות חוזרות ונשנות על בסיס דתי ובשל בעיות רבות הקשורות לזיופים ולשחיתות בלתי פוסקת.

בסרטון, תוקף וארקיס את השחיתות במדינה תוך שהוא קובע כי "הסוגייה הפלסטינית" היא "מסיכה שקרית להסתרת שחיתויות ומחדלים של הפוליטיקאים בעיראק", מה שנכון לחלק גדול ממדינות ערב. עריכה ותרגום – מכון "ממרי"