יש להימנע מהכאת האישה בפנים! עבד אלעזיז אלאנצארי מכה שנית​

רוני שלום ערביק מדיה

מאת רוני שלום
רוני שלום הוא מנהל ביה"ס חיכמה וקבוצת ערביק מדיה, יועץ, חוקר ומרצה בתחומי השפה הערבית ותרבויות המזרח התיכון. ליצירת קשר: contact@arabicmedia.co.il | 03-658-3323

  • גל של ביקורת מרחבי העולם האסלאמי שטף לפני מספר חודשים את הסוציולוג (והפרובוקטור) הקטרי דוקטור  עבד אלעזיז אלח'זרג' אלאנצארי לאחר פרסום סרטון בו הוא מבקר גברים אלימים אשר מכים את נשותיהם הסוררות תוך שהוא שולל מכל הכאה של האישה בפנים, גרימת סימנים, נזק פיזי או דם אשר "אסורים על פי האסלאם".

  • כל זה לא היה עולה לכותרות אלמלא הציג בסרטון את "הדרך הנכונה והמותרת להכאת האישה על פי עקרונות הדת", לדבריו של אלאנצארי, דרך זו  כוללת ניעורים, מכות עדינות ואחרות תוך ביצוע הדגמות.
  • הסרטון עלה בערוץ היוטיוב הפופולרי שלו "אלמוג'תמע" באמצעותו הוא קורא לציבור המוסלמים לחזור אל הוראותיו הנכונות של האל ושל הנביא ובו הוא מביע ביקורת כנגד חילונים, הומוסקסואליים, מערביים, טראמפ "החזיר", ישראל, הנשיא המצרי א-סיסי וכנגד כל מה שהוא מתאר כביטוי של חולשה וסטייה מדרך האסלאם או אוייבי האסלאם.

  • אל הסרטון צירף את בנו אשר גילם את דמותה של האישה והציג את המקומות בהן מותר לגבר להכות (ללא השארת סימנים) תוך שהוא מדגים סיבות שונות להכאה ביניהן "אמרתי לך לא לעזוב את הדירה ללא רשות" ומסביר כי זוהי חלק ממערכת היחסים בין הגבר לאישה, הצגת כוחו של הבעל והבעה לגיטימית של רגשות חיבה בין הגבר לאשתו.

"הדרך הנכונה להכאת האישה"

  • הסרטון הביא כמובן לגל תגובות, הבולטות ביניהן:

1) הגולש רינאסה: "לאחר שביקרתי ב-4 מדינות שונות באירופה, וראיתי כיצד הגברים שם מכים את הנשים עד זוב דם, הגעתי למסקנה שדת האסלאם היא הדת הרחומה ביותר כלפי הנשים"

2) הגולשת פיירוז: "מי האידיוט שחושב שאם האישה הספציפית הזו איננה צייתנית בטבעה, היא תהפוך פתאום לצייתנית אחרי שתקבל כמה מכות? היא רק תהיה יותר סוררת"

3) הגולשת ג'נאת: "הבעיה כאן היא שהוא הביא ילד ומסביר לו שההכאה של האישה היא חובה והוא מסביר לו איך להכות את האישה נכון, זוהי דרך מחשבה פושעת, אנחנו לא חסר אצלנו אלימות מילולית או פיזית"

4) גולש אחר רשם: "הגענו לשנת 2019 והערבים עדיין סוברים כי המכות הם הפתרון לבעיות בין בני זוג…איך האיש הזה נחשב לדוקטור והוא מנסה להסית את האנשים למכות ולאלימות"

"הערבים שמחים בשל הדחתו של טראמפ"

  • אם בסרטון זה  הביע אלאנצארי את דעתו על מערכת היחסים האידיאלית בין בני זוג, מהי דעתו על מערכת יחסים האידיאלית בין מדינות, או מערכת היחסים הבינלאומיים בין מדינות האסלאם למדינות המערב?

  • סרטון נוסף אשר עלה לאחרונה בערוץ היוטיוב של אלאנצארי מתייחס בדיוק לנקודה זו, במהלכו הוא נותן פרשנות מעניינת על אירועים היסטוריים, מבקר את מה שהוא מכנה "חולשת השליטים והעמים  הערביים" ומציג לחיוב את השיעור שיש ללמוד מ"מדינות  חזקות אשר עומדות על שלהן" וביניהן איראן, טורקיה וצפון קוריאה אשר לשיטתו "השפילו את טראמפ" ועד לדוגמאות מתקופת האימפריה העות'מאנית אשר "השפילה את צרפת".  כאן בתרגום מיוחד לעברית של "ממרי".
שיתוף בפייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
טלגרם
דואר אלקטרוני
הדפסה