האם אתם נמצאים בתקשורת מול דוברי ערבית המדברים עברית מצויינת אך בכל זאת אתם לא מצליחים לעיתים להבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההתנהגות שלהם? האם אתם נמצאים בתקשורת מול דוברי עברית שמדברים ערבית מצויינת אך בכל זאת מגלים שישנם פערים? בואו נכיר את ה"למה" שמאחורי הכל.

סדנה זו מיועדת לכל מי שנמצא באינטרקציה רציפה עם דוברי ערבית, במקום העבודה, הלימודים, העסק והיומיום ומעוניין להתוודע להבדלי התרבויות ותפיסות העולם המאפיינים את המגזרים הערבי והיהודי בישראל.

בסדנא נתוודע לעקרונות ולערכים המרכזיים המלווים את החברות הנ"ל, נעמוד על השונה והדומה ביניהם ונבחן סיטואציות נפוצות והתמודדות עימן.

הסדנה היא כיתת אומן מקצועית הנערכת ע"י רוני שלום, מומחה לשפה הערבית ולהבדלי תרבויות בין המגזרים היהודי והערבי ומטרתה לאפשר תקשורת יעילה, נוחה ובונה יותר במקום העבודה, מוסדות הלימודים ובמרחב הציבורי בין האוכלוסיות השונות.

סדנת הבדלי תרבויות

הרצאות בסדרה

רוני שלום הוא מזרחן, מרצה  וחוקר של המזרח התיכון והשפה הערבית מעל ל-15 שנה. הוא משמש כמרצה במגזרים היהודי והערבי בנושאי השפה הערבית והעברית, הבדלי תרבויות והפוליטיקה של המזרח התיכון. מר שלום מתראיין בתדירות גבוהה לרשתות הטלוויזיה ולאתרי החדשות הערביים המובילים בעולם כפרשן לענייני ישראל והמזרח התיכון.

רוני מרצה על הקשרים שבין תרבות ולשון, חיבור בין מגזרים ואוכלוסיות ומייעץ בתחומים אלו לחברות וגופים מסחריים וציבורים כאחד.

רוני הוא מנכ"ל ביה"ס חיכמה, חיכמה שופ, חברת הייעוץ ערביק מדיה וממייסדיה של תזמורת פירקת אלנור – מהתזמורות הערביות הגדולות בישראל.

הוא מחזיק בתואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ומדעי המדינה  וכן תואר שני בשפה וספרות ערבית מאוניברסיטת בר אילן. 

רוני שלום חוקר המזרח התיכון