"כילון יעני כילון נסראללה ואחד מינון": ההפגנות בלבנון מניבות תוצאות ראשונות

גולי אבועראג

מאת ג'ולי אבו עראג'
עיתונאית, פרשנית ומרצה בנושאי ערבית ומזרח תיכון המתמחה בנושאי לבנון  ותקשורת דיגיטלית. אחראית תכניות לימודים והעשרה בביה"ס חיכמה. ליצירת קשר: contact@arabicmedia.co.il | 03-658-3323

  • נאום לא מוצלח של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אשר לא קרא נכון את תחושות הציבור בו קרא לשמור על הסדר הפוליטי הקיים בלבנון תוך שינוי האג'נדה ורוח הממשלה הביא לזעם כנגדו מכל שורות החברה בלבנון, שיעים, סונים ונוצרים כאחד.

"כילון יעני כילון - נסראללה ואחד מינון"

בלהג הלבנוני: כולם (שכבת ההנהגה השלטת) אבל כולם (אחראים למצבה של המדינה), נסראללה הוא אחד מהם (גם הוא אחראי)

  • אירוע נוסף שעורר ואף הגביר את זעם ההמונים הוא שימוש בנשק חם בקרב מיליציות של תנועת "אמל" השיעית כנגד מפגינים תוך שהציבור זועם ושואל: היכן הממשלה, היכן המשטרה, היכן הריבונות?

חמושים בכבישי העיר צור - דרום לבנון

  • בתוך כך, הודיע מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, סמיר ג'עג'ע כי מפלגתו מתפטרת מהממשלה.  ראש ממשלת לבנון סעד אלחרירי הודיע מצידו על תכנית עבודה ראשונית במהלכה יבוטלו כל העלאות המיסים ביניהם: מס ערך מוסף, מס טלפון נייד ומיסים על שירותים כללים של המדינה.  השאלה הנשאלת: מהיכן יגיעו ההכנסות למדינה הנמצאת במצב כלכלי כה גרוע?
  • לצד זאת, המורל של הציבור בשמיים: הן בשל התגייסות ההמונים אשר גודשים את הרחובות והן בשל התגייסות כלל העדות בלבנון למחאה כגוף אחד. בניגוד למה שראינו במצרים או בעיראק, הרי שההפגנות בלבנון עברו טרנספורמציה למסיבות רחוב המוניות במקומות רבים.

דבקת רחוב לבנונית

שרים לממשלה את שירו של סעד למג'רד: "אנסאי, ילא ביי"

מסיבת טראנס ברחובות טריפולי - צפון לבנון

  • המשיכו לעקוב אחרינו 👇
שיתוף בפייסבוק
טוויטר
ווטסאפ
טלגרם
דואר אלקטרוני
הדפסה