האם אפשר ללמוד ערבית באמצעות אפליקציית הניווט Waze?


האם אפשר ללמוד ערבית באמצעות אפליקציית הניווט Waze? הודעה שקיבלנו מאחד מחברי הדף שלנו בפייסבוק בנוגע לשימוש באפליקציית הניווט הפופולריות Waze בשפה הערבית, הובילה אותנו לנסות ולבדוק האם וכיצד יכולה Waze לתרום לנו בידיעת השפה הערבית

אפליקציית Waze מאפשרת שינוי השפה בה אנו שומעים את הפקודות (פנה ימינה / שמאל / ישר וכו') למגוון שפות, מבלי לשנות את שפת הממשק. בכדי לשנות את שפת השמע לערבית יש ללחוץ על הגדרות => לשונית שמע => הנחיות קוליות => ערבית.  בגרסה שנבדקה (מכשיר אנדרואיד) הייתה גרסה אחת בשפה הערבית בקולה של "לינה" הקוראת את ההודעות בערבית ספרותית.

האם זה שימושי?

ההודעות הינן בשפה הערבית הספרותית (ערבית מודרנית / של אמצעי התקשורת) ואילו רובם של לומדי השפה הערבית בארץ לומדים ערבית מדוברת ברמה כזו או אחרת עם מיעוט קטן שמבין או יודע לדבר את השפה הערבית המודרנית / ספרותית.

אוצר מילים, הגייה ואימון שמיעה

אמנם הנווט יכול לסייע לנו בשיפור ההגייה או הבנת הנשמע במיוחד בגזרת המספרים, אולם אוצר המילים של תוכנות הניווט הינו מוגבל יחסית ורובו איננו שימושי במיוחד לחיי היומיום, לתקשורת הערבית או לשפה המדוברת.

זהירות בדרכים

וויז (Waze) הינה אפליקציה (בַּרְנַאמֶג' / תַטְבִּיק) פופולרית וחינמית (מַגַ'אנִיַה) לניווט (מִלַאחַה) ומטבע הדברים לא יועדה ללימוד שפה כזו או אחרת אלא לשמש את דוברי השפה והשולטים בה לצורך הניווט. הנהיגה עצמה היא מסוכנת, שימוש בניווט בשפה שאינה שפה בה אתם שולטים באופן מלא, יכולה לגרום לבלבול או לאי הבנה, ואלו בתורם עלולים לגרום, חס וחלילה, לתאונה.

סיכום

לסיכום, מי שמעוניין ללמוד ערבית לא יצליח להפיק תועלת רבה מאופציה זו, ההיפך, היא עלולה לסכן את בטיחותכם ובטיחות הנהגים שסביבכם. אפילו במקרה ותלמדו את אוצר המילים הנוגע לתחום הדרכים בערבית הספרותית, האם זה שווה את הסיכון? לדעתנו לא. כל המעוניין ללמוד ברצינות את השפות הערביות השונות של אמצעי התקשורת / ספרותית / מדוברת כדאי לו שילמד את השפה בצורה רחבה יותר, מאורגנת ומסודרת. יש כיום, השבח לאל, מגוון דרכים ללימוד ערבית, בין היתר, אפליקציות חינמיות ללימוד ערבית בסיסית. רוצים לתרגל את השמיעה? פתחו את "קול ישראל בערבית": 88.8 באזור המרכז, 92.4 באזור חיפה, 97.3 באזור ירושלים ו-92.4 באזור הנגב והדרום.

* אין לראות בכתוב משום המלצה, הוראה או תמיכה בהורדת ו/או שימוש באפליקציה בצורה כזו או אחרת, השימוש בטלפון בזמן נהיגה הינו אסור על פי חוק ומסוכן לבטיחותכם ולבטיחות הנהגים אשר סביבכם